Producenci
Produkt dnia
CHIPSY BANANOWE NIESŁODZONE 100G BIO - BATOM
CHIPSY BANANOWE NIESŁODZONE 100G BIO - BATOM
6,49 zł
Nawet 7 na 10 chorób jest nasilanych z powodu przewlekłego stanu zapalnego. Oto, jak temu przeciwdziałać. 0
Nawet 7 na 10 chorób jest nasilanych z powodu przewlekłego stanu zapalnego. Oto, jak temu przeciwdziałać.

Jak wyciszać przewlekłe zapalenie?

Oto, jakie zmiany proponuję wprowadzić do diety, by skutecznie przeciwdziałać przewlekłemu zapaleniu.

☑ 1. Stosuj więcej kurkumy. Jest królową przypraw o działaniu przeciwzapalnym. W wielu badaniach oceniano korzyści kurkuminy, głównego składnika kurkumy, w różnych stanach zapalnych. Kilka ostatnich badań wykazało poprawę markerów zapalnych i funkcji śródbłonka, gdy mamy w diecie regularnie kurkuminę.

Biorąc pod uwagę jej długą historię zastosowań kulinarnych i doskonały „profil” skutków ubocznych we wszystkich badaniach, w których ją badano, kurkuma to bezpieczny, jak i skuteczny dodatek do każdej diety przeciwzapalnej.

☑ 2. Jedz mniej cukrów prostych. Dzięki tej zmianie obniżymy poziom cukru i insuliny we krwi. A to ważne, bo stale podnoszona glukoza i insulina sprawia, że wzrasta CRP i inne markery stanu zapalnego, co jest zwiastunem stanu przedcukrzycowego i, dalej, cukrzycy typu 2. Najgorszymi źródłami cukrów prostych są słodycze, wyroby cukiernicze i słodzone napoje.

☑ 3. Pij napoje kefirowe. Dużo nowych badań potwierdza, że dysbioza przewodu pokarmowego – zaburzenia mikrobiomu jelitowego – wywołują szereg różnych chorób zapalnych. To tu, w bakteriach jelitowych, toczy się batalia z dietetycznymi stanami zapalnymi.

Dobrym sposobem, aby poprawić zdrowie jelit, a ściślej: nasz mikrobiom, są napoje kefirowe, czy po prostu – kefir. Badania pokazują, że kefir poprawia zdrowie, w tym pomaga zwalczyć otyłość, cukrzycę, czy wysokie trójglicerydy.

W sieci znajdą Państwo dużo wiedzy, jak w domu przyrządzić sobie zdrowy, pyszny, odżywczy kefir.

☑ 4. Jedz więcej zdrowych tłuszczów. Wokół tłuszczu jest sporo kontrowersji. Przykład: tylko 7% kalorii w diecie Japończyków pochodzi z tłuszczów, a Japonia uchodzi za zdrowy kraj.

Z drugiej strony: tradycyjna dieta śródziemnomorska dostarcza nawet 45% kalorii z tłuszczów, a proszę pamiętać, że dieta ta jest przeciwzapalna i również ma wybitnie dobrą reputację.

Jak więc to rozstrzygnąć? Lepsza jest dieta bogata w tłuszcze, a może uboga? Wyjaśniam: liczy się jakość, a nie sama ilość. Jakość jedzonych tłuszczów ma większą rolę dla zdrowia niż ilość.

Zatem, jakie tłuszcze będą zdrowe, bo przeciwzapalne?

Między innymi: oliwa z oliwek (polecam bardzo), orzech włoski, migdały i inne orzechy, awokado, olej kokosowy nierafinowany.

Inne tłuszcze, które można jeść, to prawdziwe masło (nie żadne masmiksy), olej kokosowy, olej z orzechów włoskich, smalec, nieprzetworzone mięsa, tłuste ryby zimnowodne (źródło EPA i DHA – są przeciwzapalne), a także jajka gotowane na miękko.

☑ 5. Włącz następujące zioła i przyprawy. Imbir, papryka chili, oregano, bazylia, tymianek i rozmaryn. Podnoszą one potencjał przeciwzapalny diety.

☑ 6. Często wykorzystuj kakao. A także produkty w nie bogate, na przykład gorzką czekoladę. Zawiera ona duże ilości flawonoidów i inne ważne składniki odżywcze. W wielu badaniach wykazano zmniejszenie stężenia markerów stanu zapalnego i poprawę funkcji śródbłonka po spożyciu kakao bogatego we flawonoidy.

Co więcej w niedawnym badaniu wykazano poprawę zarówno dystansu, jak i czasu chodzenia u pacjentów z chorobą tętnic obwodowych po spożyciu 40 g ciemnej czekolady dziennie.

Dowody z metaanalizy randomizowanych badań wskazują na zmniejszenie insulinooporności dzięki jedzeniu kakao czy też po prostu ciemnej, gorzkiej czekolady.

Ilości kakao stosowane w badaniach różnią się, od mniej niż 10 g dziennie do 100 g dziennie. Warto wzbogacić dietę o czekoladę w ilości około 30-60 g dziennie, minimum 70% zawartości kakao.

☑ 7. Zadbaj o układ odpornościowy. To chyba kluczowy punkt, najważniejszy ze wszystkich. Dlatego, że przewlekły stan zapalny powstaje wtedy, gdy układ odpornościowy nie potrafi zwalczyć czynnika uszkadzającego i wywołującego stan zapalny.

I dlatego też, gdy doprowadzimy układ odpornościowy do stanu pełnej homeostazy, spada ryzyko nie tylko infekcji, takich jak na przykład przeziębienie czy grypa, ale spada także ryzyko wielu poważnych chorób przewlekłych. Mało kto o tym wie.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
;
Sklep internetowy Shoper.pl